Tuntien aikataulut

Kesäkausi 1.6.20 alkaen:

klo ma ti ke to pe la su klo
10

10
11
11



17 17.30
Lavis
Kalanti




17
18


Lavis
Kirikallio


18
19 Lavis
Kalanti

Kahvakuula
ulkona


Zumba
ranta
Piloxing
Booty

Kirikallio

19
20 Piloxing
Booty

ranta
20

Kalannin tunnit työväentalolla, kahvakuula Ainonkujan leikkipuistossa & kuntoportailla, ranta tarkoittaa kaupunginlahden Sorvakon puoleista rantapuistoa,

Lyhyet kuvaukset tunneista

Kesän Pilates & kehonhuolto -tunti toteutetaan Ellenin Facebook -ryhmässä live-lähetyksenä klo 10-11ja tunti jää nähtäväksi ja jumpattavaksi sieltä kaikkien iloksi. Vaikkaet olisi Facebookissa pystyt tunnin sieltä silti helposti katsomaan. Tunti on ilmainen.

Tunti tulee olemaan lempeä aamun herätys, joka sopii hyvin kaiken kuntoisille ja -ikäisille miehille ja naisille.

Tunnilla teemme lihaksia ja niveliä aktivoivia liikkeitä seisten ja jumppa-alustalla. Tunti etenee rauhallisesti oman hengityksen tahdissa. Teemme mm. tasapainoa-, lihaskuntoa-, liikkuvuutta- ja koordinaatiota ylläpitäviä ja kehittäviä liikkeitä.

Pilates tuo tunnille kehon hallintaa.
Fascia training tuo tunnille ihania venytyksiä ja lempeyttä.
ProMethod tuo tunnille täsmällisyyttä.
Footbic tuo tunnille jalkaterien jumppaa.

BOOST! -lihaskuntoa - Alkulämmittelyn jälkeen nostetaan sykettä ja siitä jatketaan tehokkailla lihaskunto ja tasapainoliikkeillä ylhäällä ja lattiassa. Lopussa lyhyt loppuhengähdys. Tunnilla tärkeässä roolissa on hyvä musiikki! Tunti sopii kaikille perusterveille liikkujille kunnon ylläpitämiseen, -kohottamiseen tai kehon kiinteyttämiseen.

Disco - Hyvä musiikki pistää tanssimaan! Tanssijumppaa kaikille.

Footbic - kahdella pehmeällä Footbic-pallolla tehtävä jalkaterien kuntoutusohjelma. Harjoitusohjelma sopii kaikille perusterveille liikkujille.

Kahvakuula/ ulkotreeni - kahvakuulailun perusliikkeitä ulkona nautiskellen. Treeni sisältää alkulämmittelyn, kahvakuulailun tekniikkaharjoituksia, kuntopiirityyppisen harjoituksen sekä loppuverryttelyn. Sopii hyvin myös miehille. Oma kuula (ohjeita kuulan valintaan löydät linkistä). Säävaraus; kylmä ei haittaa - tunnilla tulee kuitenkin lämmin, sateella emme kuulaile. 'Alkulämmittelyn' olemme käyneet tekemässä Sorvakon kuntoportailla.

Kehonhuolto Liikeratoja-, niveliä-, lihaksia ja lihaskalvoja eli koko kehoa aktivoivaa, rauhallisen nautittavaa liikettä. Tunti sopii kaikille perusterveille liikkujille. Tunnilla sovelletaan ProMethod, FasciaTraining, FootBic ja Pilates tekniikoita ja harjoituksia. Pukeudu mukavan lämpimästi.

LAVIS-lavatanssijumppa - Suomalaista lavatanssimusiikkia, perusaskeleita (valssi, humppa, jenkka, tango, salsa, rumba, polkka, cha-cha...), hikisen ihana tunti niille jotka tykkää :)

Miesten kuntopiiri - joka ikäiselle, kokoiselle ja kuntoiselle miehelle. Niveliä ja lihaksia aktivoivan lämmittelyn jälkeen tehdään n. 8-12 voimaa, liikkuvuutta ja/tai tasapainoa kehittävää liikettä sisältävä kuntopiiri. Osassa liikkeistä mukana välineitä esim. kuntopallo, kahvakuula, jumppapallo, keppi. Tunti soveltuu kaikille perusterveille liikkujille - ei haittaa vatsa, leikatut polvet, olkapäät, selät tai ikä - lattialle ja sieltä ylös pitää tosin päästä.

Pilates - rauhallisena flowna etenevä ryhmäpilates tunti. Tunnilla suuren roolin ottavat selkä, nivelet ja oman kehon kuunteleminen. Tunnilla tehdään kehoa vahvistavia ja liikkuvuutta parantavia liikkeitä ja liikesarjoja ilman kiirettä ja turhaa rutistusta. Pilates on hyvä harjoitusmuoto esim. selkäkivuista tai niska-hartia-jumeista kärsiville. Pilates tunneilla tehdään myös paljon esim. tasapainon ja kehon linjauksen kannalta hyviä liikkeitä.

PilatesHealth - 'kurssi'-muotoinen tunti, Ilmoittautuminen, kurssimaksu.Kurssille mahtuu max. 12 osallistujaa. Käytössä pilateksen pienvälineitä; renkaat, rullat, pallot, kuminauhat, käsipainot...

Piloxing Booty Builder - 30min tunti keskittyy nimensä mukaisesti pakaralihaksiin. Tunnilla ei askelleta tai nosteta syksettä. Tunnilla on käytössä BB-vastuskuminauhat, joita on myynnissä tunnin alussa (paitsi että niitä ei ole saatavilla), tunnin voi hyvin jumpata myös ilman kuminauhoja. Tarvitset kesällä oman jumppa-alustan tunnille. Kesällä Kirikalliolla teemme lisäksi 15min muita lihaskuntoliikkeitä.

POUNDŽ on rokkaava tunti kaikille staroille. 45 minuuttia kestävä tunti on tehokas yhdistelmä pilatesta, rummutusta ja sykkeen nostoa.Tunti ei ole lukujärjestyksessä.

Zumba - Lattarirytmejä ja musiikin parhaimpia, ihana tunti niille jotka tykkää ;) Let it move you!

ZumbaGold - kevyempi tanssitunti ei sisällä hyppyjä, kovaa pyörimistä tai nopeita suunnan muutoksia.

ZumbaToning - Samaa ihanaa zumbaa mutta pienet käsipainot tuovat kropalle hiukan extra työtä. Askeleiltaan ja kuvioiltaan ehkä rauhallisempi tunti kuin perus zumba ... kannataa testata sinunkin joka et tykkää tavallisesta zumbasta!

Strong - Koko kroppaa tehokkaasti harjoittava HIIT-treeni! 45min&60min tunnit sisältävät iskuja & potkuja & hyppyjä & punnerruksia & kyykkyjä & lankkuja & kiertoja ... tunti sopii kaikille jotka haluavat haastaa kehoaan. Tunnilla annetaan kevyempiä ja haastavampia vaihtoehtoja.


Tarkemmat tuntikuvaukset löytyy AIKUISTEN LIIKUNTA -sivun alta!