Äiti&vauva -jumppa

Oma jumppatunti äideille.

Ellenin äiti & vauva jumppa sopii raskaudesta ja synnytyksestä palautuville äideille. Synnytyksestä voi olla aikaa muutama kuukausi tai jo pidempikin aika. Tunnilla huomioidaan raskauden aiheuttamia muutoksia kehossa ja keskitytään äidin liikuntaan. Voit tulla tunnille yksin tai vauvan kanssa - vauvat ovat tervetulleita mukaan ja välillä voi vaikka imettää, jos tulee tarve.

Tunti koostuu kohderyhmälle sopivista huoltavista, vahvistamista, avaavista sekä rentouttavista liikkeistä. Esim. keskivartalon tukilihakset, lantionpohja, niska- hartiaseutu, jalkaterät sekä pakaralihakset saavat kaipaamaansa liikettä.

Tunneilla saat myös ajanmukaista tietoa raskauden ja synnytyksen jälkeisistä muutoksista kehossasi mm. vatsalihasten erkaumasta.

Pue mukavat vaatteet, liikumme melko rauhallisesti. Et tarvitse kenkiä. Salilla on hyvät jumppapatjat mutta ota itsellesi ja vauvalle jonkinlaiset alustat jonka voi laittaa patjan päälle suojaksi (esim. pyyheliina). Vauvalle voi ottaa myös vaikka jonkun lelun mukaan, jos tulee tarvetta.

- Vauvan suositeltu ikä n.3-12kk.
- Kurssi on tarkoitettu kaikille äideille ja ohjaajalla on tietoa ja kokemusta äitien ohjaamisesta mutta jos olet epävarma omasta kunnosta niin kysy ohjaajalta tai neuvolasta.

- Tunti on tempoltaan rauhallinen.
- Tunti aloitetaan ja lopetetaan vauvan kanssa yhdessä liikkuen ja leikkien.
- Kesken tunnin voi imettää tai hoitaa muita vauvajuttuja jos tulee tarve.
- Voit ottaa vauvalle oman alustan ja lelun jos hän tarvitsee viihdykettä äidin jumpatessa.


Ellenin Äiti&vauva jumppa- 5x kurssi syksyllä 2022 maanantaisin klo 17-17.45, 22.8.-19.9.
-Hinta 45€ tai Ellenin sarja-/kausikortilla. Maksetaan ensimmäisellä kerralla.
-Sitovat ilmoittautumiset 19.8. mennessä Johannalle 050 564 3374 tai jharikkala@hotmail.com tai www.varaaheti.fi.elleni
Kurssi toteutuu jos ilmoittautumisia tulee riittävästi.
-Ohjaajana Johanna Harikkala-Nurmi -Ellenin äiti&vauva jumppa on tarkoitettu äideille raskausajasta, synnytyksestä ja vauva-ajasta palautumiseen.-Tunneilla tehdään vahvistavia- , avaavia- ja rentouttavia liikkeitä niska-hartiaseudulle, lantion- ja pakaran seudulle, selälle, jalkaterille, lantionpohjalle, vatsalihaksille.