Tuntien aikataulut

SYKSY-22 29.8.-15.12.22
ma ti ke to pe la su
9 - - kuntopiiri - - - - 9
10 pilates pilates* kehonhuolto - - - - 10
11

- Lavis* Lavis - 11
16 - -
- - - - 16
17 pilates pilates - miesten
kuntopiiri
- - Zumba 17
18
pilates Lavis - Disco - - kehonhuolto 18
19 Boost! Pump - Pump30/
Kehonhuolto30
- - - 19

*tunnit Laitilan urheilutalolla

Tunnit löytyy näppärästi ja päivitetysti osoitteesta: www.varaaheti.fi/elleni

BOOST! -lihaskuntoa - Alkulämmittelyn jälkeen nostetaan sykettä ja siitä jatketaan tehokkailla lihaskunto ja tasapainoliikkeillä ylhäällä ja lattiassa. Lopussa lyhyt loppuhengähdys. Tunnilla tärkeässä roolissa on hyvä musiikki! Tunti sopii kaikille perusterveille liikkujille kunnon ylläpitämiseen, -kohottamiseen tai kehon kiinteyttämiseen. Tunnilla mennään lattiatasolle.

Disco - Hyvä musiikki pistää tanssimaan! Tanssijumppaa kaikille.

Footbic - kahdella pehmeällä Footbic-pallolla tehtävä jalkaterien kuntoutusohjelma. Harjoitusohjelma sopii kaikille perusterveille liikkujille.

Kahvakuula- kahvakuulailun perusliikkeitä Treeni sisältää alkulämmittelyn sekä kuntopiirityyppisen patteritreenin sekä lyhyen loppuverryttelyn. Sopii hyvin myös miehille. Voit ottaa oman kuulan (ohjeita kuulan valintaan löydät linkistä) tai salilla on myö muutamia kuulia.

Kehonhuolto Liikeratoja-, niveliä-, lihaksia ja lihaskalvoja eli koko kehoa aktivoivaa, rauhallisen nautittavaa liikettä. Tunti sopii kaikille perusterveille liikkujille. Tunnilla sovelletaan mm. FasciaMethod, FootBic sekä Pilates tekniikoita ja harjoituksia. Pukeudu mukavan lämpimästi. Tunnilla mennään lattiatasolle.

LAVIS-lavatanssijumppa - Suomalaista lavatanssimusiikkia, perusaskeleita (valssi, humppa, jenkka, tango, salsa, rumba, polkka, cha-cha...), hikisen ihana tunti niille jotka tykkää :)

Kiinteytys - Aamupäivän kaikille sopivaa vetreyttävää jumpaa koko kropalle.Tunti sisältää kevyen sykkeen noston sekä koko vartaloa kiinteyttäviä ja vahvistavia liikkeitä sekä hiukan tasapainoa treenaavia liikkeitä. Käytämme välillä myös välineitä (käsipainoja, kuminauhoja) tuomaan tunteihin lisää iloa. Tunnila mennään lattialle.

kuntopiiri - joka ikäiselle, kokoiselle ja kuntoiselle liikujalle. Niveliä ja lihaksia aktivoivan lämmittelyn jälkeen tehdään n. 8-12 voimaa, liikkuvuutta ja/tai tasapainoa kehittävää liikettä sisältävä kuntopiiri. Osassa liikkeistä mukana välineitä esim. kuntopallo, kahvakuula, jumppapallo, keppi. Tunti soveltuu kaikille perusterveille liikkujille - ei haittaa iso vatsa, leikatut polvet, kipeät olkapäät, selät tai ikä - lattialle ja sieltä ylös pitää tosin päästä.

Pilates - rauhallisena flowna etenevä ryhmäpilates tunti. Tunnilla suuren roolin ottavat selkä, nivelet ja oman kehon kuunteleminen. Tunnilla tehdään kehoa vahvistavia ja liikkuvuutta parantavia liikkeitä ja liikesarjoja ilman kiirettä ja turhaa rutistusta. Pilates on hyvä harjoitusmuoto esim. selkäkivuista tai niska-hartia-jumeista kärsiville. Pilates tunneilla tehdään myös paljon esim. tasapainon ja kehon linjauksen kannalta hyviä liikkeitä. Tunnilla mennään lattiatasolle.

Pilates & pienvälineet - pilatestunti, jossa voidaan käyttää apuna pienvälineitä kuten pilatesrullaa, -rengasta, palloja, kuminauhoja tai käsipainoja. Tunnilla mennään lattiatasolle.

Piloxing Booty Builder - tunti keskittyy nimensä mukaisesti pakaralihaksiin. Tunnilla ei askelleta tai nosteta syksettä. Tunnilla mennään lattiatasolle.

POUNDŽ on rokkaava tunti kaikille staroille. 45 minuuttia kestävä tunti on tehokas yhdistelmä pilatesta, rummutusta ja sykkeen nostoa. Tunnilla mennään lattiatasolle.

Pump - Lihaskestävyyttä sekä -voimaa koko keholle lisäpainoja hyödyntäen. Tunnilla ei tanssita. Tunti on helppo toteuttaa oman kunnon ja voiman mukaan, pystyt itse vaihtamaan ja päättämään minkä kokoisilla painoilla harjoittelet. Tunnilla mennään lattiatasolle.

Zumba - Lattarirytmejä ja musiikin parhaimpia, ihana tunti niille jotka tykkää ;) Let it move you!

ZumbaGold - kevyempi tanssitunti ei sisällä hyppyjä, kovaa pyörimistä tai nopeita suunnan muutoksia.

ZumbaToning - Samaa ihanaa zumbaa mutta pienet käsipainot tuovat kropalle hiukan extra työtä. Askeleiltaan ja kuvioiltaan ehkä rauhallisempi tunti kuin perus zumba ... kannataa testata sinunkin joka et tykkää tavallisesta zumbasta!

Strong - Koko kroppaa tehokkaasti harjoittava HIIT-treeni! 45min&60min tunnit sisältävät iskuja & potkuja & hyppyjä & punnerruksia & kyykkyjä & lankkuja & kiertoja ... tunti sopii kaikille jotka haluavat haastaa kehoaan. Tunnilla annetaan kevyempiä ja haastavampia vaihtoehtoja. Tunnilla mennään lattiatasolle.

Äiti&vauva - äideille suunniteltu jumppatunti jossa huomioidaan raskaudesta ja synnytyksestä palautuva sekä esim. imetyksestä ja vauvan kantamisesta väsynyt keho. Tunneille voi tulla vauvan kanssa (n.2-12kk). OTA MUKAAN PYYHE TAI JUMPPA-ALUSTA VAUVALLE!