Tuntien aikataulut

Lyhyet kuvaukset tunneista

Syksy 2021 30.8. alkaen

ma ti ke to pe su
10-11 pilates1 pilates1* Lavis kehonhuolto
11-12 Boost! Lavis* pilates1 Lavis





16-17
Naisten kuntopiiri
17-18 äiti&vauva pilates2
Miesten kuntopiiri vaihtuvat
tunnit

Zumba
18-19 Pilates1 Lavis
Disco kehonhuolto
19-20 Boost!75 Strong45 pilates3

*tunnit Laitilan urheilutalolla

Muille tunneille ei tarvitse ilmoittautua kuin Äiti&vauva ja Naisten kuntopiirit!

Tunnit löytyy näppärästi ja päivitetysti (myös perjantain vaihtuvat tunnit sekä extraohjelma ja salivaraukset) osoitteesta: www.varaaheti.fi/elleni

BOOST! -lihaskuntoa - Alkulämmittelyn jälkeen nostetaan sykettä ja siitä jatketaan tehokkailla lihaskunto ja tasapainoliikkeillä ylhäällä ja lattiassa. Lopussa lyhyt loppuhengähdys. Tunnilla tärkeässä roolissa on hyvä musiikki! Tunti sopii kaikille perusterveille liikkujille kunnon ylläpitämiseen, -kohottamiseen tai kehon kiinteyttämiseen. OTA MUKAAN PYYHE SUOJAAMAAN JUMPPA-ALUSTAA!

Disco - Hyvä musiikki pistää tanssimaan! Tanssijumppaa kaikille.

Footbic - kahdella pehmeällä Footbic-pallolla tehtävä jalkaterien kuntoutusohjelma. Harjoitusohjelma sopii kaikille perusterveille liikkujille.

Kahvakuula/ ulkotreeni - kahvakuulailun perusliikkeitä ulkona nautiskellen. Treeni sisältää alkulämmittelyn, kahvakuulailun tekniikkaharjoituksia, kuntopiirityyppisen harjoituksen sekä loppuverryttelyn. Sopii hyvin myös miehille. Oma kuula (ohjeita kuulan valintaan löydät linkistä). Säävaraus; kylmä ei haittaa - tunnilla tulee kuitenkin lämmin, sateella emme kuulaile. 'Alkulämmittelyn' olemme käyneet tekemässä Sorvakon kuntoportailla.

Kehonhuolto Liikeratoja-, niveliä-, lihaksia ja lihaskalvoja eli koko kehoa aktivoivaa, rauhallisen nautittavaa liikettä. Tunti sopii kaikille perusterveille liikkujille. Tunnilla sovelletaan ProMethod, FasciaTraining, FootBic ja Pilates tekniikoita ja harjoituksia. Pukeudu mukavan lämpimästi.

OTA MUKAAN PYYHE SUOJAAMAAN JUMPPA-ALUSTAA!

LAVIS-lavatanssijumppa - Suomalaista lavatanssimusiikkia, perusaskeleita (valssi, humppa, jenkka, tango, salsa, rumba, polkka, cha-cha...), hikisen ihana tunti niille jotka tykkää :)

kuntopiiri - joka ikäiselle, kokoiselle ja kuntoiselle liikujalle. Niveliä ja lihaksia aktivoivan lämmittelyn jälkeen tehdään n. 8-12 voimaa, liikkuvuutta ja/tai tasapainoa kehittävää liikettä sisältävä kuntopiiri. Osassa liikkeistä mukana välineitä esim. kuntopallo, kahvakuula, jumppapallo, keppi. Tunti soveltuu kaikille perusterveille liikkujille - ei haittaa isompi vatsa, leikatut polvet,kipeät olkapäät, selät tai ikä - lattialle ja sieltä ylös pitää tosin päästä. OTA MUKAAN PYYHE SUOJAAMAAN JUMPPA-ALUSTAA!

Pilates (1) - rauhallisena flowna etenevä ryhmäpilates tunti. Tunnilla suuren roolin ottavat selkä, nivelet ja oman kehon kuunteleminen. Tunnilla tehdään kehoa vahvistavia ja liikkuvuutta parantavia liikkeitä ja liikesarjoja ilman kiirettä ja turhaa rutistusta. Pilates on hyvä harjoitusmuoto esim. selkäkivuista tai niska-hartia-jumeista kärsiville. Pilates tunneilla tehdään myös paljon esim. tasapainon ja kehon linjauksen kannalta hyviä liikkeitä. OTA MUKAAN PYYHE SUOJAAMAAN JUMPPA-ALUSTAA!

Pilates & pienvälineet (2) - pilatestunti, jossa voidaan käyttää apuna pienvälineitä kuten pilatesrullaa, -rengasta, palloja, kuminauhoja tai käsipainoja. OTA MUKAAN OMA PYYHE SUOJAAMAAN JUMPPA-ALUSTAA!

Pilates haastava (3) - tunnilla lähdetään haastamaan kehoa pilateksen klassisen repertuaarin liikkeillä - voimaa, kehon tuntemusta, liikkuvuutta, keskittymistä. Tämä tunti ei sovi selkäkipuiselle! OTA OMA JUMPPA-ALUSTA TAI PYYHE SUOJAAMAAN JUMPPA-ALUSTAA!

Piloxing Booty Builder - tunti keskittyy nimensä mukaisesti pakaralihaksiin. Tunnilla ei askelleta tai nosteta syksettä. Tunnilla on käytössä BB-vastuskuminauhat, joita on myynnissä tunnin alussa, tunnin voi hyvin jumpata myös ilman kuminauhoja. PBB tunnin kesto olisi 30min, joten olen lisännyt torstain tuntiin n.15 min kestävän lihaskunto-osuuden, joka sisältää vaihdellen monipuolisia lihaskuntoliikkeitä. OTA MUKAAN OMA PYYHE SUOJAAMAAN JUMPPA-ALUSTAA!

POUNDŽ on rokkaava tunti kaikille staroille. 45 minuuttia kestävä tunti on tehokas yhdistelmä pilatesta, rummutusta ja sykkeen nostoa.Tunti ei ole lukujärjestyksessä.

Zumba - Lattarirytmejä ja musiikin parhaimpia, ihana tunti niille jotka tykkää ;) Let it move you!

ZumbaGold - kevyempi tanssitunti ei sisällä hyppyjä, kovaa pyörimistä tai nopeita suunnan muutoksia.

ZumbaToning - Samaa ihanaa zumbaa mutta pienet käsipainot tuovat kropalle hiukan extra työtä. Askeleiltaan ja kuvioiltaan ehkä rauhallisempi tunti kuin perus zumba ... kannataa testata sinunkin joka et tykkää tavallisesta zumbasta!

Strong - Koko kroppaa tehokkaasti harjoittava HIIT-treeni! 45min&60min tunnit sisältävät iskuja & potkuja & hyppyjä & punnerruksia & kyykkyjä & lankkuja & kiertoja ... tunti sopii kaikille jotka haluavat haastaa kehoaan. Tunnilla annetaan kevyempiä ja haastavampia vaihtoehtoja.

Äiti&vauva - äideille suunniteltu jumppatunti jossa huomioidaan raskaudesta ja synnytyksestä palautuva sekä esim. imetyksestä ja vauvan kantamisesta väsynyt keho. Tunneille voi tulla vauvan kanssa (n.2-12kk). OTA MUKAAN OMA PYYHE TAI JUMPPA-ALUSTA ITSELLESI JA VAUVALLE!

Tarkemmat tuntikuvaukset löytyy AIKUISTEN LIIKUNTA -sivun alta!